Högskolepedagogisk debatt
Tidskriften Högskolepedagogisk debatt är ett forum för spridandet av artiklar, goda exempel, tankegångar, teorier och diskussioner kring högskolepedagogiska frågor. Tidskriften välkomnar bidrag från alla som intresserar sig för utvecklingen av högre utbildning.
Varje nummer av tidskriften har ett förutbestämt tema, men även bidrag utanför temat välkomnas. Läs mer om våra bidragstyper här: Praktisk information.
OBS! Från och med nummer 1 2024 erbjuder vi möjlighet till publicering av sakkunniggranskade vetenskapliga artiklar. Läs mer om vad det innebär via länken ovan.
Senast publicerade nummer
Nr 2 2024, Tema: Social hållbarhet i högre utbildning
Kommande nummer
Nr 1 2025, Tema: Akademiskt lärarskap genom SoTL
- Publiceras i april 2025.
Nr 2 2025, Tema: Processinriktat lärande
- Deadline för vetenskapliga artiklar: 15 april 2025.
- Deadline för övriga bidrag: 15 juni 2025.
Nr 1 2026, Tema: Det vardagliga lärarskapet
- Deadline för vetenskapliga artiklar: 15 oktober 2025.
- Deadline för övriga bidrag: 15 december 2025.
Högskolepedagogisk debatt ges ut av Avdelningen Bibliotek och Högskolepedagogik.